Tuesday, November 01, 2011

Pledoarie pentru caine

             Multi dintre voi poate nu ati auzit, sau poate ati uitat de cartea “Pledoarie pentru caine”. Am primit aceasta carte cadou de la parintii mei pe cand aveam vreo 14-15 ani si urma (credeau ei) sa ma faca sa inteleg ca a avea un caine e greu si e o mare responsabilitate; avea (credeau ei!) sa imi arate ca un copil poate fi copil si fara complicatiile ivite de plimbarea sau hranirea unui caine.
                
            Si asa a fost :)) … am citit cartea cu viteza unui avion ce decoleaza si cand am terminat am zis: “Promit sa nu mai cer nimic luna asta, daca imi luati caine” si dupa cum spuneam: asa a fost… am primit un minunat pui de ciobanesc mioritic.

            Anii au trecut si in vara acestui an Sheeba s-a stins, moment in care am zis ca nu o sa mai pot niciodata sa am alt catel pentru ca am suferit mult prea mult cand am pierdut-o pe ea; Dorul de ea m-a facut sa realizez insa ca poate ar trebui sa imi alin “durerea” incercand sa alin dureri mai mari decat ale mele.

              Astfel dupa cum poate unii dintre voi stiti sau daca nu stiti veti afla acum: de aproximativ 2 luni sunt voluntar la un adapost de animale. De foarte mult timp ma gandesc sa imi iau inima in dinti si sa ma apuc de voluntariat si iata ca a venit si clipa asta.
           Cu inima stransa si imbracata de scandal m-am proptit in fata adapostului. Animalute multe tanjeau dupa o mangaiere si o vorba buna; nu ca nu ar fi avut parte de dragoste si vorbe bune, dar un singur om la 100 de caini nu e de ajuns. Drept urmare acum suntem cam 5 oameni la 100 de caini si incercam pe cat posibil sa le aratam acestor caini ca oamenii sunt buni, nu brute; ca oamenii pot mangaia, nu doar lovi, ca oamenii pot iubi, nu doar ura.
          Vreau sa le dovedesc macar acestor caini (pentru inceput) ca atunci cand ai incredere intr-un OM, totul se poate schimba.
           Acum vine insa partea mai grea, pentru a putea merge mai departe, pentru a putea sa ajut la randul meu la implinirea acestui “vis” am nevoie de alti OAMENI si pentru asta, noi cei 5 voluntari avem nevoie de: o mana de ajutor, de donatii sub orice forma – bani, mancare sau contacte ale unor OAMENI dispusi sa ajute; materiale de constructie, aparatura de bucatarie (aragaz sau resou, un frigider), de OAMENI care stiu meserie si ar vrea ca la final de saptamana sa ajute la ridicarea unui tarc, la batut 2 pari in pamant, la vopsit garduri sau custi, la schimbat fanul, la hranit catei si totul in schimbul unor mangaieri.

            O sa va intrebati poate de ce am scris cuvantul OAMENI cu litere de tipar!?

         Ei bine! Cred ca pentru a putea merge mai departe si pentru a putea sa ne ajutam trebuie sa fim oameni in adevarul sens al cuvantului si aici ma refer atat la cei care au animale acasa, cat si la cei care nu au si nici nu isi doresc sa le mai vada pe strada.
Nu pot sa spun ca ii inteleg in totalitate sau ii judec pe cei care nu au animale, si care nu vor sa le mai vada in strada, dar chiar si ei pot ajuta si pot contribui la indeplinirea viselor lor si indirect ale noastre – nu doriti sa vedeti animale pe strada; nu vreti sa va fie frica de cainii din jurul blocului; nu vreti sa vedeti cum numarul lor creste de la o zi la alta – va inteleg, insa atunci tot ce ramane de facut este sa ne ajutati sa va ajutam.

Orice sugestie, orice donatie (chiar si un minim de 10 RON / luna) sau persoana care este de acord sa ajute, reprezinta o caramida pusa la temelia unui adapost. Ridicand un adapost cat mai aproape de standardele normalului, vom putea sa luam cainii de pe strada, sa ii castram, sa ii tratam, sa ii dam spre adoptie celor care ii doresc, si in final sa lasam natura sa hotarasca destinul fiecarui catel.

NU va cer sa ma credeti cand spun ca lucrurile se pot schimba,

VA CER sa aveti incredere in voi ca puteti schimba ceva.

P.S… Daca doriti sa ajutati stiti unde ne gasiti...

No comments: